Pokud jde o Váš domov, spokojte se jen s tím nejlepším.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (dále též "ADR") nabízí spotřebitelům rychlý a dostupný způsob řešení sporů. V oblasti energetiky jsou spotřebitelským sporem výhradně spory vyplývající ze smlouvy o poskytování služeb, které se týkají dodávky elektřiny, plynu, tepelné energie nebo jejich distribuce. Typicky se jedná o smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, případně smlouvu o dodávce tepelné energie.
Máte spotřebitelský spor s držitelem licence o splnění povinností ze smluv, které se týkají dodávky nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie, přičemž tento spor se Vám s tímto držitelem licence nepodařilo vyřešit přímo.
Pomocí mimosoudního řešení spotřebitelských sporů můžete hájit svá spotřebitelská práva způsobem, který je rychlejší a méně nákladný než soudní řízení.
Službu můžete řešit kdykoliv, pokud máte spor s dodavatelem z oblasti energetických odvětví.
V oblasti energetiky jsou spotřebitelským sporem výhradně spory vyplývající ze smlouvy o poskytování služeb, jejichž předmětem je dodávka elektřiny, plynu, tepelné energie nebo jejich distribuce.
Informace o mimosoudním řešení sporů v působnosti Energetického rgulačného úřadu naleznete na jeho stránkách, v sekci Mimosoudní řešení sporů
V návrhu na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu uveďte
Tip 2: návrh je třeba označit jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu".
Návrh zasílejte Energetickému regulačnému úřadu:
Návrh je třeba označit jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu"
V návrhu na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu uveďte:
K podání je třeba přiložit všechny dokumenty týkající se problému
Návrh je třeba označit jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu".
Návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu zasílejte Energetickému regulačnému úřadu:
Návrh označte jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu"
Zákon č. 500/2004 Sb. Zákon správní řád §43, 44, 45, 66, 67 )
Zákon č. 500/2004 Sb. Zákon správní řád §152 odst. 1, 2)
Zákon č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele §20k odst. 1,3,4,5)
Zákon č. 500/2004 Sb. Zákon správní řád §37 odst. 2, 4)
Zákon č. 458/2000 Sb. Zákon o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon) §96 odst. 2)
Zákon č. 458/2000 Sb. Zákon o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon) §17 odst. 7, písm e)
Zákon č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele §20i, 20j)
Zákon č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele §20e, písm c)
Zákon č. 500/2004 Sb. Zákon správní řád §141 odst. 2, 7, 8 ,9)
Proti rozhodnutí Energetického regulačního úřadu o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu můžete podat rozklad, o kterém bude rozhodovat Rada Energetického regulačního úřadu.
Můžete se také odvolat podle postupů, které určují následující právní předpisy:
Český jazyk, slovenský jazyk
Odkaz na stránky https://eru.gov.cz/spor-se-zprostredkovatelem
Pokud jde o Váš domov, spokojte se jen s tím nejlepším.